Fysiska möten igen!

6 april, 2021 av Kristin

Hej alla scouter och scoutföräldrar,

Med start på onsdag, den 7 april, kommer vi att börja med fysiska möten ute i levande livet igen, både för spårare och äventyrare. Mötet börjar 18:30 och slutar 20:00, precis som vanligt. Med ljusare kvällar är det lättare att anpassa verksamheten så vi kan hålla avstånd och jobba i mindre grupper.

Detta första möte samlas spårarna utanför lokalen och äventyrarna samlas vid eldplatsen närmst Starke Tuves stuga i Duvestubbeskogen. Samlingsplats för övriga möten kommuniceras till resp. grupp, och är du osäker är du välkommen att höra av dig och fråga.

Vi kommer att Covid-anpassa verksamheten så mycket vi kan och vi ber alla föräldrar och barn att hålla avstånd till varandra medan lämning och hämtning pågår. Även under mötena kommer vi att göra aktiviteter i mindre grupper för att minska risken för smittspridning.

Vi ser jättemycket fram emot att ses igen, det har varit alldeles för länge sedan sist.

Har ni några frågor är det bara att höra av sig till info@fl-o.se.

Med vänliga hälsningar,

Ledarna i Fleninge-Ödåkra Scoutkår