Valborgsfirandet 2014

5 maj, 2014 av maxsahlstrom

Ännu ett år kunde vi fira Valborg i strålande solsken i goda vänner sällskap! Fleninge-Ödåkra Scoutkår, Ödåkraregionens Framtid och Lions Club Sofiero vill tacka alla som deltog och gjorde kvällen till ett lyckat firande av vårens ankomst!

Fackelåg

Kvällen började 19.30 med uppsamling på Svensgårdsskolan. Facklorna tändes och medlemmar från Fleninge-Ödåkra Scoutkår tog täten i fackeltåget, och tillsammans med övriga ödåkrabor promenerade vi bort till utjämningsdammarna.
Kl 20 hälsades vi välkomna och strax därefter började hyllningen av våren av årets talare, Bertil Rubin. Bålet tändes av de lite äldre scouterna och tillsammans med Allerum Fleninge Kyrkokör sjöng vi in våren.

Majbrasa

Majbrasan brann ner och allt eftersom tiden gick lämnade fler och fler platsen. När nattens mörker sänkte sig stannade några scoutledare kvar för att övernatta på platsen och säkerställa lugnet. Det blev en rofylld natt och på morgonen väcktes vi av maj månads första solsken.