Höstterminen 2015

29 augusti, 2015 av maxsahlstrom

Nu är det dags för terminsstart, och som vi har längtat! Höstens verksamhet kör igång igen vecka 37 enligt schema nedan. Observera att det har skett en del förändringar även denna termin, där spåraravdelningen ersätts av höstens nyhet: Familjescouting!

Upptäckarscouter (åk 4 – 5) Möte varje torsdag kl. 18.30-20.00
Äventyrarscouter (åk 6 – 9) Möte varje onsdag kl. 18.30-20.00
Utmanarscouter (åk 9-) Möte varje vecka. Utmanarna kommer överens om dag och tid.
Familjescouter ( barn till och med åk 3) kl 11-14. Möten 20/9, 18/10, 15/11, 13/12
Vi kommer en söndag i månaden hålla Familjescouting. Detta innebär att barn upp till årskurs 3 och vuxna är välkomna att komma och scouta med oss. Alla möten kommer att hållas vid scoutlokalen där vi kommer leka lekar och laga mat på eld eller stormkök.
Varje barn som kommer måste ha med sig minst en vuxen men som vuxen får ta med sig flera barn. En vuxen kan alltså ta med sig hela syskonskaran, kusinerna eller kompisar så länge barnen är yngre än eller går i årskurs 3. Den vuxne som kommer kan vara en förälder, en mor- eller farförälder, annan släkting eller en god vän eller granne, alltså vilken vuxen som helst som tillhör barnets närmiljö. Den vuxne behöver inte bli medlem i kåren men betalar istället 20kr varje möte för matkostnaden.

Har du några frågor om höstens verksamhet är du varmt välkommen att höra av dig till oss! Vi ses!