Amazing Race 2014

18 april, 2014 av maxsahlstrom

vinnare-amazing-race-2014-428x286

Årets Amazing Race flyttade hem igen, till Sjöbo. Där startskottet gick för första Amazing Race 2011.

Fem lag kämpade om trofén, den snygga jordgloben! – Ett lag vann.

Samlingen började på fredagskvällen, och första tävlingsmomentet var att i laget skulle varje person blunda och räkna i 60 sekunder, och sedan räcka upp handen, sedan skulle man gissa i laget vem som var närmst.

Minst sagt, den tävlingen avgjorde vilket lag som skulle starta först på lördagsmorgonen.

På några ställen fanns det brevlådor som var märkta ”Amazing Race”, där ledtrådar fanns till nästa mål.

Efter frukost gick första laget iväg med en kuvert i handen. Ledtråden till nästa mål var en kartbit skrivet på bakplåtspapper som man kunde lägga över den vanliga karta. Benen började röra på sig och så var laget iväg…

Läs hela berättelsen från Amazing Race här