Japan

Vi har ett par scouter, ledare och funktionärer(IST) som ska åka till Japan i sommar.

Du har bara en chans i livet att åka på en världsscoutjamboree som deltagare

Följ våra scouter på deras äventyr i Japan

Våra deltagare är med i avdelningen Bullerbyn

www.minecraftwsj.se – Jacob, ledare för avdelningen Minecraft

Våra två IST är ute på sitt egna äventyr

För mer information, besök den Svenska kontingentens egna hemsidan:

Vad är en världsscoutjamboree?

En världsscoutjamboree är ett stort internationellt scoutläger som sedan 1920 arrangeras vart fjärde år någonstans i världen. Det är lite som Scouternas OS, fast istället för att tävla mot varandra lär vi oss att samarbeta med och förstå varandra. Under ett par veckor lever du och dina svenska patrullkompisar i en scoutstad med tio tusentals scouter från 150 olika länder. Du kommer att uppleva andra kulturer på ett sätt som du aldrig gjort förut, och kommer få chans att dela med dig av din egen kultur och tradition. Många säger att en världsscoutjamboree är det häftigaste man kan uppleva som scout.

När är Världsscoutjamboreen i Japan 2015?

Jamboreen pågår mellan den 28 juli och 8 augusti 2015. Inför Jamboreen kommer alla scouter från den svenska kontingenten åka på en rundresa, för att lära känna varandra och se mer av den japanska och asiatiska kulturen. Det tillkommer också några resdagar före och efter Jamboreen, så vi räknar med att lämna Sverige runt den 15-16 juli 2015 och komma tillbaka igen runt den 11 augusti. Totalt blir hela din jamboreeupplevelse alltså nästan en månad lång.

För mer information, besök den Svenska kontingentens egna hemsidan:

Snabbinformation

Födelsedatumet är strikt bestämt på dagen, finns inga undantag! Internationella bestämmelser.

Deltagare 14-17 år, född 28 juli 1997 till 28 juli 2001
Funktionär (IST) 18 år och äldre, född senast 27 juli 1997